Blog

Metaprogramy w języku perswazji

Metaprogramy w języku perswazji

To już ostatni tydzień zabaw językowych. W dzisiejszym wpisie chciałbym Was nauczyć wykorzystywania języka, jako elementu wpływające na wartości oraz języka zależności czasowych.

Zanim jednak przejdziemy do pierwszego przypadku chciałbym powiedzieć Tobie, czym jest metaprogram?

Metaprogram to uogólnienie oraz generalizacja w jaki sposób człowiek, postrzega daną sytuację poprzez napływające informacje. Wyróżnia się następujące metaprogramy:
- Dążenie / unikanie np. celu
- Ja / Inni
- Autorytet wewnętrzny / Autorytet zewnętrzny
- Ogólny – Szczegółowy
- Opcje – Procedury

Aby komunikacja z drugim człowiekiem była skuteczna należy zbliżyć się do metaprogramu drugiego odbiorcy.

Przykład:
Załóżmy, że człowiek X – unika swojego celu (boi się iść na basen a chce się nauczyć pływać), za swój autorytet zewnętrzny bierze testy kupowanego samochodu z gazety/for, opisując zdarzenia opisuje je bez szczegółów.

Jak byś się do niego dopasował? Gdy opisując szczegółowo swoje wrażenia z wycieczki trafiłbyś do niego?

I tak możesz wykorzystać swój język. Za pomocą metaprogramów i submodalności dopasowujesz swoją komunikację do odbiorcy. Nadajesz w jego falach i dzięki temu się do niego dopasowujesz.

Jeśli ktoś chce kupić nowy samochód – wywołujesz potrzebę bezpieczeństwa, rodzinną – opisując każdy z „pakietów wyposarzenia” – do odpowiedniego metaprogramu. Często wystarczy odpowiednio powtórzyć to co potencjalny klient powiedział. Wystarczy, że zadasz pytanie o oczekiwania a klient powie ci to czego potrzebuje.

„Potrzebuję nowego, rodzinnego, bezpiecznego samochodu a zarazem szybkiego i mało palącego”
- już chyba wiesz jak powinieneś dobrać następne zdania :)

W kwestii sugestywnego wywierania wpływu warto wykorzystywać zależności czasowe. Twoja główna uwaga kierowana jest na pytanie zamiast na fakt przemyconej w zdaniu czynności.

Czy skończyłeś już tracić pieniądze na niesprawdzone rozwiązania?
Czy zacząłeś uświadamiać sobie co da tobie to auto?

Posted in: Firma

Zostaw komentarz (0) ↓

Pozostaw komentarz

*